Головна ідея Нової української школи – компетентнісне навчання. Це означає, що учні не просто будуть набувати знань, а вчитимуться використовувати їх на практиці й опановуватимуть навички. В НУШ діти навчаються, граючись. Через гру (тобто моделювання ситуацій із додаванням руху, гумору й творчих завдань) учні дізнаються набагато більше.

 

Так пройшли перші дні в 1-Б класі нашої школи:

 

 Сучасний світ складний. Дитині недостатньо дати лише знання. Ще важливо навчити користуватися ними. Знання та вміння, взаємопов’язані з ціннісними орієнтирами учня, формують його життєві компетентності, потрібні для успішної самореалізації у житті, навчанні та праці.

 Ключові компетентності – ті, яких кожен потребує для особистої реалізації, розвитку, активної громадянської позиції, соціальної інклюзії та працевлаштування і які здатні забезпечити особисту реалізацію та життєвий успіх протягом усього життя.

Новий Закон “Про освіту” передбачає такі ключові компетентності:

·    вільне володіння державною мовою;

·   здатність спілкуватися рідною (у разі відмінності від державної) та іноземними мовами;

·    математична компетентність;

·   компетентності у галузі природничих наук, техніки і технологій;

·     інноваційність;

·     екологічна компетентність;

·     інформаційно-комунікаційна компетентність;

·     навчання впродовж життя;

·     громадянські та соціальні компетентності, пов’язані з ідеями демократії, справедливості, рівності, прав людини, добробуту та здорового способу життя, з усвідомленням рівних прав і можливостей;

·    культурна компетентність;

·    підприємливість та фінансова грамотність;

·    інші компетентності, передбачені стандартом освіти.

 

Наскрізними вміннями є: читання з розумінням, уміння висловлювати власну думку усно і письмово, критичне та системне мислення, здатність логічно обґрунтовувати позицію, творчість, ініціативність, вміння конструктивно керувати емоціями, оцінювати ризики, приймати рішення, розв’язувати проблеми, здатність співпрацювати з іншими людьми.


Завдання школи – перехід від пріоритетного раніше завдання – формування знань, умінь та навичок з певного предмета – до формування в учнів груп компетентностей, тобто виховання компетентної особистості.

 

З метою переходу до нової української школи проведено засідання педагогічної ради:

1. Запровадження сучасних технологій та науково-методичних досягнень щодо розвитку критичного мислення і мовлення на уроках в 3-4 класах.

2. Адаптація учнів 1-х класів до навчання в школі нових змін.

 

Проведено засідання методичного об’єднання вчителів початкових класів із навчання щодо реалізації оновленого змісту освіти «Початкова школа в умовах змін»

 

Проведено моніторинг професійного зростання вчителів через діагностування роботи в умовах змін у початковій школі.

 

 

Упорядковано навчально-методичну літературу «Нові стандарти – нова початкова школа».

 

Проведено батьківські збори «Дай руку першокласнику», тренінг для батьків «Поради психолога батькам».

 

Проведено районний майстер-клас для вчителів 1-х класів.

 

 

 

 

23 лютого 2018 року на базі районного методичного центру відділу освіти проведено засідання Школи молодого вчителя початкових класів на тему «Готовність вчителя початкових класів до роботи в умовах Нової української школи». В рамках засідання вчитель початкових класів Рогатинської ЗОШ І-ІІІ ст. №2 Наталія Беркій ділилася досвідом роботи щодо всебічного розвитку дитини як особистості, її талантів, інтелектуальних, творчих, фізичних здібностей; формування цінностей, необхідних для успішної самореалізації компетентностей.