Головна ідея Нової української школи – компетентнісне навчання. Це означає, що учні не просто будуть набувати знань, а вчитимуться використовувати їх на практиці й опановуватимуть навички. В НУШ діти навчаються, граючись. Через гру (тобто моделювання ситуацій із додаванням руху, гумору й творчих завдань) учні дізнаються набагато більше.
Так пройшли перші дні в 1-Б класі нашої школи:
Сучасний світ складний. Дитині недостатньо дати лише знання. Ще важливо навчити користуватися ними. Знання та вміння, взаємопов’язані з ціннісними орієнтирами учня, формують його життєві компетентності, потрібні для успішної самореалізації у житті, навчанні та праці.
Ключові компетентності – ті, яких кожен потребує для особистої реалізації, розвитку, активної громадянської позиції, соціальної інклюзії та працевлаштування і які здатні забезпечити особисту реалізацію та життєвий успіх протягом усього життя.
Новий Закон “Про освіту” передбачає такі ключові компетентності:
· вільне володіння державною мовою;
· здатність спілкуватися рідною (у разі відмінності від державної) та іноземними мовами;
· математична компетентність;
· компетентності у галузі природничих наук, техніки і технологій;
· інноваційність;
· екологічна компетентність;
· інформаційно-комунікаційна компетентність;
· навчання впродовж життя;
· громадянські та соціальні компетентності, пов’язані з ідеями демократії, справедливості, рівності, прав людини, добробуту та здорового способу життя, з усвідомленням рівних прав і можливостей;
· культурна компетентність;
· підприємливість та фінансова грамотність;
· інші компетентності, передбачені стандартом освіти.
Наскрізними вміннями є: читання з розумінням, уміння висловлювати власну думку усно і письмово, критичне та системне мислення, здатність логічно обґрунтовувати позицію, творчість, ініціативність, вміння конструктивно керувати емоціями, оцінювати ризики, приймати рішення, розв’язувати проблеми, здатність співпрацювати з іншими людьми.
Завдання школи – перехід від пріоритетного раніше завдання – формування знань, умінь та навичок з певного предмета – до формування в учнів груп компетентностей, тобто виховання компетентної особистості.
З метою переходу до нової української школи проведено засідання педагогічної ради:
1. Запровадження сучасних технологій та науково-методичних досягнень щодо розвитку критичного мислення і мовлення на уроках в 3-4 класах.
2. Адаптація учнів 1-х класів до навчання в школі нових змін.
Проведено засідання методичного об’єднання вчителів початкових класів із навчання щодо реалізації оновленого змісту освіти «Початкова школа в умовах змін»
Проведено моніторинг професійного зростання вчителів через діагностування роботи в умовах змін у початковій школі.
Упорядковано навчально-методичну літературу «Нові стандарти – нова початкова школа».
Проведено батьківські збори «Дай руку першокласнику», тренінг для батьків «Поради психолога батькам».
Проведено районний майстер-клас для вчителів 1-х класів.
23 лютого 2018 року на базі районного методичного центру відділу освіти проведено засідання Школи молодого вчителя початкових класів на тему «Готовність вчителя початкових класів до роботи в умовах Нової української школи». В рамках засідання вчитель початкових класів Рогатинської ЗОШ І-ІІІ ст. №2 Наталія Беркій ділилася досвідом роботи щодо всебічного розвитку дитини як особистості, її талантів, інтелектуальних, творчих, фізичних здібностей; формування цінностей, необхідних для успішної самореалізації компетентностей.